bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۶۶۱۴۶۵

(ویدئو) اوکراین یک روستای استراتژیک را از اشغال روسیه آزاد کرد

(ویدئو) اوکراین یک روستای استراتژیک را از اشغال روسیه آزاد کرد
ارتش اوکراین می‌گوید که با تسخیر روستای روبوتین دشوارترین خط دفاعی روس‌ها در جنوب را درهم شکسته اند و اینک می‌توانند با آهنگی سریعتر پیشروی کنند.
تاریخ انتشار: ۰۰:۴۷ - ۰۷ شهريور ۱۴۰۲
اوکراین یک روستای استراتژیک را از اشغال روسیه آزاد کرد

 

هانا مالیار، معاون وزیر دفاع اوکراین، روز دوشنبه ۶ شهریور اعلام کرد سربازان اوکراین روستای «روبوتین» در جنوب شرقی کشور را از اشغال نیرو‌های روسیه آزاد کرده‌اند و تلاش می‌کنند با ضدحملات خود به پیشرفت بیشتری در جنوب دست یابند.

به گزارش فرارو، یک فرمانده ارتش اوکراین ‌می‌گوید نیرو‌های آن کشور معتقد هستند که با تسخیر روستای روبوتین دشوارترین خط دفاعی روس‌ها در جنوب را درهم شکسته اند و اینک‌ می‌توانند با آهنگی سریعتر پیشروی کنند.

این روستا در فاصله ۱۰ کیلومتری جنوب شهرک «اوریخیو» در منطقه «زاپوریژیا» در خط مقدم جبهه و در مسیر منتهی به شهر «تکماک» واقع است. تسخیر «تکماک» که اینک در کنترل روس‌ها است یک اقدام خطیر در راستای پیشروی سربازان اوکراین به سوی دریای آزوف خواهد بود.

در همین حال، نیرو‌های اوکراین در حال پیکار با سربازان روس در شرق اوکراین هستند و آهنگ پیشرفت شان کندتر از حد انتظار بوده است، زیرا با زمین‌های مین گذاری شده توسط روس‌ها و سنگر‌های آنان مواجه شده اند.

خانم مالیار، معاون وزیر دفاع اوکراین، همچنین گفته است که نیرو‌های کشورش طی هفته گذشته گستره‌ای در حد یک کیلومتر مربع گرداگرد شهر استراتژیک «باخموت» را بازپس گرفته اند.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین